מה ההבדל
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מה ההבדל בין מחלה גנטית למחלה תורשתית?
אירנה - אנחנו מעבירים לילדינו את הגנים שלנו, שעליהם יושב כל המטען התורשתי. כל ילד מורכב מצירוף של מחצית הגנים מכל צד של ההורים, ולפי זה נקבע המטען התורשתי שלו, לכן לא כל מחלה תורשתית עוברת לדור הבא, כי לא כל צירוף של גנים מכיל את הגן הפגוע והמטען שלו. יכול להיות שאת מתכוונת להבדל ביכולת האיבחון. יש מחלות שיושבות על גן מסויים ואותן ניתן לאבחן לפני הלידה (כמו טיי זקס, תסמונת דאון, X שביר וכד') וישנן מחלות תורשתיות (כמו קוצר ראייה, או אפילפסיה) שאיננו יודעים על איזה גן הן יושבות, ולכן בלתי אפשרי לזהות אותן ע"י בדיקה גנטית.