כלית פרסה - מי יודעת?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הייתי בשבוע שעבר (שבוע 15) בסקירה מוקדמת והרופא גילה שהכליות של העובר ממוקמות נמוך מידי באזור האגן ושהן מחוברות ביניהן, מה שמכונה "כלית פרסה". הוא שלח אותי להיבדק אצל נפרולוג. חוץ מזה הכל תקין. מישהי נתקלה במקרה דומה? מה ההשלכות של זה? האם זה מסתדר בהמשך ההריון או שיהיה צורך בניתוח לאחר הלידה?
אמנם תשובתי אינה רלוונטית עוד לגבייך, ואולם אפשר שתועיל לאחרים. בשנת 1997 עברתי גם אני סקירה מוקדמת בשבוע ה- 16 להריון. (היה זה ההריון של ילדי הבכור, ולאחריו הספקתי ללדת עוד 4 ילדים). לחרדתי וחרדת בעלי אמר לנו הרופא (מפעיל המכון ששמו הולך לפניו ונמנה על החלוצים בתחום), כי לעובר כליית פרסה. הרגשנו שעולמנו חרב עלינו, נסענו להתייעץ עם נפרולוגית - מנהלת מחלקה בבי"ח בנהריה שהסבירה שלדעתה לא כדי לערוך הפלה, וכי לחמשת הפציינטים המטופלים אצלה (ואשר סובלים מכלית פרסה) חיים מלאים ונורמליים למדי. לאחר הלידה התברר - להד"ם. לא כליית פרסה, ולא פניית פרסה. סתם חשד רפואי שלשמחתנו לא התאמת.