קלפוסקופיה???
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הלכתי לבדיקה שגרתית אצל רופא הנשים. הרןפא המליץ על בדיקת פאפ, עשינו את הבדיקה ולאחר כשלושה שבועות הוא התקשר אלי ואמר שהתוצאות לא הכי טובות. הרופא שלח אותי לבדיקה שאם אני לא טועה נקראת קלפוסקופיה. אין לי שום מושג מה הבדיקה הזו ואני מעוניינת לשמוע עליה קצת פרטים ממי שמכיר ויכול להסביר לי קצת
מיקה - קולפוסקופיה זו בדיקה פשוטה שבה הרופא מסתכל על צוואר הרחם, כדי לראות במו עיניו אם יש בו שינויים לא תקינים (בדיקת פאפ מרמזת על שינויים כאלה). הרופא משתמש במכשיר שמרחיב את הנרתיק (לא נעים, אבל לא כואב), ובעזרת פנס חזק וציוד מיוחד בוחן את הצוואר. הבדיקה נעשית בלי הרדמה, ואת התשובה תקבלי מיד אחריה. בהצלחה !
הרופא אמר לי בטלפון שיש כמה דרגות של בעיות במבין הפשוטות ביותר וניתנות לטיפול די קל הן ציסטות או זיהומים וכאילה. במקרה שלי הוא חושש שיתכן וקיימת בעיה קצת יותר מסובכת ושלהערכתו מאוד אפשרי שקיים גידול מסויים. לא נראה לו שזה משהו סרטני חלילה אבל עדיף לא להסתמך על עך אלא לערוך את הבדיקה וכמובן נהיה חכמים אחריה. יש לדעתך אפשרות תוך כדי בדיקת הקלפוסקופיה שיערכו גם ביופסיה? כי דיברנו גם על בדיקה מהסוג הזה. הקלפוסקופיה היא כמו בדיקה רגילה אצל רופא נשים או שהיא מתבצעת בעזרת מכשירים המשנים את אופי הבדיקה ותחושותיה? אינ נורא לחוצה אני חוששת מהבדיקה וחשוב לי לקבל אינ]ורמציה ככל האפשר