שלום לכם יש לי בעיה דחופה ואני לא יודעת מה לעשות..
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, קוראים לי ש' ואני אישה בהיריון, האם יש בעיה בזה שהייתי בקרבת תינוק חולה צהבת?
יש שלושה סוגי צהבת : צהבת ילודים, שהיא צהבת פיזיולוגית (היא מופיעה אצל מחצית מהתינוקות בערך, וחולפת תוך מס' ימים בד"כ) - איננה מדבקת בכלל. צהבת סוג B מדבקת ע"י יחסי מין או עירוי דם - לא סביר שהיה לך קשר כזה עם התינוק. צהבת סוג A מדבקת ע"י מגע בהפרשות, או שימוש בכלים משותפים. אחרי שחליתי בצהבת כזו בתחילת הריון (הוא נגמר בשלום) אני יודעת שאין בה סיכון להריון. בכל מקרה, נשמע שמדובר בצהבת פיזיולוגית ( כי לצהבת B מחסנים ביום הלידה, ובצהבת A נדיר מאד להידבק בבית, בתנאי תברואה טובים. בד"כ נדבקים בגן/מעון, או מאוכל מזוהם). אם זה המצב, ומדובר בתינוק קטן מאד - אין לך שום סיבה לדאגה. המשך הריון קל ובריא !