סוג דם
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, האם יכול להיות לאם סוג דם A שלילי,לאב A חיובי ולילוד O שלילי? תודה.
מרים - תחשבי על לוח הכפל : אם את נושאת A ו-O, סוג הדם שלך הוא A, וכך גם אצל בעלך. הילד יכול להיות כל "מכפלה" של A ו-O : 50% מהסיכויים יהיה לו סוג דם כמוכם - AO, ב-25% יהיה AA, וב-25% יהיה OO. בשני המקרים הראשונים סוג דמו יהיה A, ובשלישי - O. כך בדיוק גם לגבי RH חיובי או שלילי. זה דומה קצת לתורשה של צבע העיניים : את את בעלת עיניים חומות ונושאת גם את הגן לעיניים כחולות, רואים רק את החום, והכחול נסתר. אם גם בעלך כזה, הילדים שלכם יכולים להיות כמוכם (50%), בעלי עיניים חומות לגמרי (25%) או בעלי עיניים כחולות (25%). מקווה שלא סיבכתי מדי את ההסבר...