מי שפיר ובדיקת SKY
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם אישה שעושה מי שפיר והכל יוצא תקין בבדיקה הפשוטה שהרופא אמר שנכראת G-BAND . האם ושהכל תקין בבדיקה שכזו ואישה תרצה לעשוץ מכספה בדיקת SKY האם יש בזה יתרון נוסף האם אפשר להקטין את הסיכוי לבעיות כרומוזומליות כאשר עושים נוסף ל בדיקת מי שפיר גם בדיקת SKY ? ברור שמדובר באישה שבכל מקרה רוצה לעשות מי שפיר ולא משנה כלל המימון והעלות. באם יש בכלל איזה יתרון לבדיקת SKY ?
הי דן, אם אין בעיה של מימון, אז כדאי לעשות את הבדיקה, כי אפשר לקבל ממנה מידע נוסף (למרות שכמעט כל רופא ואדם סבירים יגידו שזה סתם היסטרי). אבל אם ממילא הולכים להידקר - אז למה לא SKY? בפיספוס G צובעים את הכרומוזומים בצבע אחד ומסתכלים על דגם הפיספוס שהוא שונה ומיוחד לכל כרומוזום. במצב זה אפשר לפספס שינויים קלים. ב-SKY לכל כרומוזום יש צבע שונה ולכן אותם שינויים מאותרים בקלות. זה ההבדל העיקרי בין הבדיקות.