שאלה חשובה - שליה אחורית
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם מישהי יודעת מה ההבדל בין שיליה קדמית ואחורית, ומה המשמעות של שליה אחורית ?
לאסנת - "קידמית" או "אחורית" מתאר את דופן הרחם שעליה התמקמה השילייה. אם השילייה אחורית, כלומר לכיוון הגב שלך, תרגישי הרבה יותר את תנועות העובר כשתניחי יד על הבטן. אם השילייה קדמית - זה קצת יותר מסובך במקרים כמו דיקור מי שפיר או ניתוח קיסרי, ולפעמים מקשה על בדיקות אולטראסאונד שאינן וגינליות. יש עוד מצב - שיליית פתח - שבו השילייה יושבת על פתח צוואר הרחם, גורמת דימומים במשך כל ההריון ומונעת אפשרות ללידה רגילה. עוד הערה קטנה - בשלבים הראשונים של ההריון, כשהרחם "נמתח" - השילייה יכולה "לזוז" ולשנות את מיקומה, אבל לא שמעתי על שינוי קיצוני מקדמית לאחורית (או להיפך) שלא היה פשוט טעות של הבודק באולטראסאונד. מקווה שעזרתי, ושיהיה לך הריון קל ובריא !