בדיקות גנטיות לפני טיפול הפריה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
הופננו לטיפולי IVF עקב אי פריון של בעלי, כתוצאה מספירת זרע נמוכה ביותר בתוספת של 100% מורפולוגיה לא תקינה. הופננו במקביל לבדיקות גנטיות במטרה לבדוק, האם ישנה בעיה גנטית בזרע אשר יכולה לעבור לעובר. השאלות שלי הן: 1. האם כדאי להמתין לקבלת תוצאות הבדיקות הגנטיות (שאגב יתקבלו בעוד כחמישה חודשים לפחות) או להתחיל בטיפולים במקביל (אני 27.5 ובדיקות הזרע של בעלי מראות, כי ייתכן שבעתיד לא יהיה לו זרע כלל)? 2. מה בודקים בבדיקות הגנטיות הללו והאם זה כל כך עקרוני? האם מדובר בבעיות בריאותיות שעלולות לעבור לעובר או רק אי פריון?
חובה חובה חובה לערוך את הבדיקות הגנטיות כי הן יכולות למנוע מחלות קשות מאד. היה וימצאו שבמטען הגנטי של בעלך יש אחת או יותר מהמחלות, תאלצי את להבדק - אם אצלך הכל בסדר, אז אין לך מה לדאוג (מספיק שאצל אחד מבני הזוג הכל יהיה בסדר). אם חס וחלילה גם את נושאת אחד מהגנים הפגומים - פה יש לך יתרון. בתור מי שעוברת טיפולי הפריה, ניתן לבדוק את העוברים לפני החזרתם לרחם ולבחור רק את הבריאים. בכל מקרה, רצוי מאד מאד להתייעץ עם יועץ גנטי. ממליצה לך בחום על ד"ר יובל ירון, מנהל היחידה לגנטיקה באיכילוב. בהצלחה!
תודה.