איך אפשר למנוע מוות בעריסה?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
נראה לי כי כל תנוחה מסכנת את התינוק במידה מסויימת. אומרים לא להשכיב אותם על הגב, כי אם הם פולטים הם נחנקים. לא להשכיב על הבטן כי הם נוטים להפסיק לנשום = מוות בעריסה. מה מומלץ? להשכיב על הצד? לישון בסלקל? האם כדאי לי לקנות בייבי סנס? אשמח לשמוע מכן בנות.... תודה מראש!!
לרווית - היום ממליצים על הגב, אבל זה ממש לא מדעי וההמלצה משתנה כל כמה שנים. מה שכן יכול להועיל זה באמת בייבי סנס - אבל תלוי גם בך : אני כל הזמן שכחתי לכבות אותו (ואז הוא התריע כי העריסה היתה ריקה) ושכחתי להפעיל מחדש כשהחזרתי לעריסה - ואז זה באמת לא מועיל. אם את יותר משקיענית ותשימי לב לזה - המכשיר יעיל מאד. יש לנו מכר שאיבד ילדה במוות כזה, ולילדים הבאים הצמידו בייבי סנס, ובגיל תשעה חודשים הוא הציל פעמיים את חיי התינוקת שלהם כשהתריע בזמן (אבל ההורים למדו גם החייאה וידעו מה לעשות, כך שהתראה לבד לא מספיקה, צריך גם הכשרה בסיסית בהחייאה). דרך אגב - אפשר לשכור את המכשיר (ב"יד שרה" ודומיו), וחשוב לזכור שרוב המקרים קרו אחרי גיל שלושה חודשים, כך שאם חוששים עד כדי שימוש במכשיר - לא להכנס לשאננות אחרי חודש או חודשיים.