חלבון עוברי וטריזומיה 18
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
קיבלתי תוצאות חלבון עוברי AFP=1.18; HCG=0.75; E3=0.64 שקלול הסיכון לטריזומיה 18 נמצא קטן מ- 1:300. נכתב כי מדובר בתוצאה תקינה. מבדיקה עולה כי קופ"ח שלי מממנת את הבדיקה בסיכויים כאלו. בדקתי מאמרים לפיהם רק כשהערכים נמוכים יותר מדובר על סיכון משמעותי. מה לעשות? האם במקרה כזה של מום כה משמעותי ניתן להסתפק בתוצאות תקינות של סקירה?
התוצאה שקיבלת מראה על סיכון מספיק גבוה ויש המלצה לבצע מי שפיר. בדיקת חלבון עוברי - הינה בדיקת סינון וסקר. מטרת בדיקה זו, לאתר את קבותה הנשים שנמצאות בסיכון של מומים בעובר ולהן להמליץ על בדיקות פולשניות כגון מי שפיר. את שייכת לקבוצת הנשים שנמצאות בסיכון ועל כן, הייתי ממליץ לך על ביצוע מי שפיר. בדיקת אולטרסאונד לא תבטיח תוצאה תקינה של הריון בהשוואה למי שפיר. בהצלחה !