אפידורל בלידה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני אמורה ללדת כל יום והייתי רוצה לבקש אפידורל בלידה, נאמר לי שאפידורל יכול לגרום ללידת ואקום או מלקחיים, האם זה נכון? האם אפידורל יכול לגרום לסיבוכים בלידה? תודה מראש דנה
היי דנה ! אפידוראל מונע ממך לחוש את הצירים, ולכן בצירי הלחץ לפעמים קשה לשתף פעולה - להרגיש מתי ללחוץ וללחוץ בצורה טובה. אם זה קורה, עלול להיווצר צורך בואקום או מלקחיים לסיום הלידה. ברוב בתי החולים פשוט מקטינים את כמות החומר המרדים לקראת שלב זה, ואז אומנם מרגישים כאב - אבל הלידה יכולה להסתיים בצורה רגילה. אם מגיעים לצירי הלחץ בהרדמה, ולכן קשה ללחוץ - אפשר פשוט לבקש (אם אין מצוקת עובר) לחכות עד שההרדמה תיחלש, ואז להמשיך בלידה. (לא תמיד זה מועיל, כי אי אפשר לעצור או לעכב לידה בשלב כזה). עצה טובה - בקורס הכנה ללידה מלמדים איך ללחוץ נכון. בעיני זה הלימוד הכי חשוב, יותר מכל ההתמודדות עם הצירים, כי אז צירי הלחץ יכולים להיגמר בתוך כמה דקות. אם תדעי איך - אז תוכלי ללחוץ נכון גם כשאת בלי תחושה, לפי הנחיות המיילדת, ולהימנע מהצורך בואקום. לידה קלה, ובהצלחה !!!