טווח זמן בין הריונות לאחר ניתוח קיסרי
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אני לאחר ניתוח קיסרי (הריון ראשון) וארצה להכנס להריון שני. האם יש זמן מינימלי שעלי לחכות לפני שאכנס להריון? האם יש חשש שהצלקת הרחמית תפתח? תודה תמר
הרופאים ממליצים על טווח של שנתיים בין ניתוח לניתוח.
לתמר - לי אמרו אחרי 8 שבועות מהניתוח, שהצלקת כבר החלימה לגמרי. אם נותחת בחתך רוחבי נמוך (קו השיער בערך) - לא אמורה להיות בעיה של פתיחת הצלקת, אפילו בלחץ של צירים. בחתך אורכי או גבוה (מה שעושים בדרך כלל רק בניתוחי חירום, או כשהשילייה מונחת באזור הנמוך)עלולה להיות בעייה, ואז יש מעקב צמוד יותר לאורך ההריון ובלידה. שמעתי על נשים שהרו מהר מאד אחרי הניתוח, ולא היתה שום בעייה, אבל זו בוודאי לא ההמלצה הרשמית, אלא רק מידע להרגעה... תיהני מהתינוק/ת, ובהצלחה גם בהריון הבא !