הרחבת אגן הכליות
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ! אני בשבוע ה16 , לאחר ביצוע סקירת מערכות נאמר לי מהרופא , שיש הרחבה בינונית בשתי הצדדים באגן הכליות , ובכליה ימנית נראית ציסטה. הרופא המליץ המלצה קלה לעבור בדיקת מי שפיר, עדיין לא ביצעתי חלבון עוברי. שאלתי היא האם כדאי לעבור את בדיקת מי השפיר ? למרות שגילי הוא רק 28. והאם לאחר שהעבור בדיקת חלבון עוברי אוכל להיות בטוחה שלעובר אין תסמונית דאון? ידוע לי שלאחר בדיקת מי שפיר אצטרך להיות במעקב בנושא הרחבת אגן הכליות ובדיקה זו אינה פותרת את הבעיה. אודה לך על תשובתך המהירה
ד"ר יריב גדעוני , אודה לך אם תשיב לשאלתי
בדיקת מי שפיר זו בדיקה שמגלה 99% מהבעיות ואולי אפילו יותר ועדיף לעשות אותה אם יש אפילו חשש קטן אפילו שאת רק בת 28 וכמובן לאחר שהרופא המליץ לך את יכולה גם ללכת לבדיקה נוספת פרטית אצל רופא אחר ואם הבדיקה תהיה זהה לבדיקה הראשונה זה אומר שצריך אולי לחשוב על מי שפיר דרך אגב אני שמעתי גם על מקרים שבבדיקה חוזרת לא רואים את הבעיה שנצפתה (יש גם טעויות) אלה בדיקות סקר בדרך כלל תחשבי מה לעשות כי כך תהיי יותר שקטה שעשית הכל!! אם תחליטי לעשות מי שפיר תלכי לרופא ברמת אביב בשם ד"ר ליפיץ שמעתי שהוא תותח תשאלי בפורום מי היה אצלו ויתנו לך פרטים עליו שווה לעשות בדיקה יסודית גם כדי להירגע וגם כדי לשלול בעיות עתידיות