סוג דם מינוס - דחוף!!!
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בחודש הרביעי להריוני. בת 27. הריון ראשון. סוג הדם שלי B מינוס ואני מעוניינת/מתעתדת לעשות בדיקת מי שפיר. רציתי לדעת אם יש סכנה כלשהי לעובר או להריון במתן זריקת אנטי D במהלך ההריון, ואם עדיף לי להמנע מבדיקת מי שפיר (שאני עושה מתוך בחירה ולא חובה) על מנת שלא אקבל את הזריקה פעמיים במהלך ההריון (אני יודעת שבשבוע 28 אני חייבת לקבלה). אני יודעת שאם אני כן עושה מי שפיר אני חייבת לקבל את הזריקה! תודה רבה
שלום, כאשר לאם ההרה סוג דם עם RH מינוס ולבן זוגה סוג דם עם RH פלוס כי אז יש סיכוי שהעובר יהיה עם RH חיובי ובמידה ותהיה חשיפה של האם למרכיבי דם העובר תתכן תגובה חיסונית שתביא להתפחות נוגדנים אצל האם ולמחלה עוברית. במהלך ההריון תתכן חשיפה שכזו ובטח שבמהלך דיקור מי השפיר . לפיכך מקובל ל"חסן" את האם בזריקת ANTI D . איין בזריקה כל השפעה מזיקה על ההריון או העובר. בהצלחה!