ברזל
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בשבוע 9 של ההריון ובבדיקות דם קיבלתי את התוצאות הבאות: HEMOGLOBIN 10.30 G/DL % HEMATOCRIT 31.70 MCV 77.30 FL FERRITIN 4.20 NG/ML VITAMIN B12 282.00 PG/ML מה משמעות התוצאות (אנמיה?) איזה כדורים מומלצים ביותר במצב זה? בתודה מראש, ועל
שלום יעל ! המוגלובין מתחת ל-12 מוגדר בתור אנמיה, ומתחת ל-11 כבר ממש לא סימפטי. בתור אחת שמגיעה לכל לידה עם המוגלובין ברצפה, אני ממליצה לנתחיל מה שיותר מוקדם בתוספת ברזל : פרנטל לוקחים כבר בשליש הראשון, בגלל הויטמינים, ויש בו גם ברזל, ואם אין לך בעיות של הקאות או כאבי בטן - כדאי להוסיף עוד כדור של ברזל בלבד. יש ברזל צמחי של סולגאר (ג'נטל איירון) שהוא נספג בקלות - אבל יקר. יש פוריק הריון (של מדיטק) או פרו-גרדומט (של פרומדיקו) שקונים במחיר סביר בלי מרשם, ואצלי הם כמעט ולא גורמים בלגן בבטן. תבקשי מרשם (זה מוזיל עלויות), ותנסי כמה סוגים, עד שתגלי איזה הכי פחות מציק לך. חשוב מאד לא להתעלם מהבעייה, כי את בונה את המחסנים של הברזל לתינוק שלך למחצית הראשונה של חייו, ואם אין לך מספיק ברזל עכשיו - הוא יצטרך מהר מאד תוספי ברזל, והרבה יותר קל להתמודד עם אי נוחות בבטן שלך, מאשר של בבטן של תינוק קטן... בהצלחה !!!
תודה רבה על התשובה המהירה והמקיפה. תענוג שיש את מי לשאול ולקבל מיד עזרה !