תנועות עובר
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מאיזה שבוע תנועות העובר סדירות ויש להיות ערניים לירידה בתנועות העובר?
התנועות מתרחשות כל הזמן, אבל אנחנו מתחילות להרגיש אותם בצורה סדירה רק סביב שבוע 20. כשאומרים לעקוב אחרי התנועות - הכוונה למינימום 3 תנועות (אפילו קלות ביותר) במשך חצי שעה שאת לא עושה בה כלום מלבד להיות קשובה לעובר שלך, ורצוי בשכיבה על צד שמאל (אחרי שתיה מתוקה או קוביית שוקולד). את המעקב החשוב מתחילים בשבועות האחרונים של ההריון, לפחות פעם ביום, אבל תמיד טוב לוודא שמרגישים תנועות באופן סדיר גם קודם. מכיוון שלפני שבוע 28 לא מיילדים גם במצב של מצוקה עוברית (כי לעוברים כל כך קטנים אין סיכוי גדול לשרוד) בדרך כלל אין מה לפנות למיון אם יש ירידה בכמות התנועות, וכל עוד מרגישים את העובר - הכל בסדר. חשוב לזכור שלפעמים העובר "ישן" יממה שלמה, ולא מרגישים אותו זז, וזה לא מראה על שום בעייה. חוץ מזה - בסוף ההריון העובר גדל והמקום הפנוי קטן מאד, וגם אז יש ירידה בכמות התנועות. כל עוד יש מינימום 3 תנועות בחצי שעה - הכל בסדר.