מה רואים בשקיפות?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום בנות, אתן באמת מקסימות כולן. בעוד כמה ימים אני הולכת לבדיקת שקיפות עורפית ורציתי לשאול מה רואים ועל מה הרופא מסתכל. מה נחשב לתוצאה "טובה" (ללא קשר לשקלול עם בדיקות הדם)? תודה
הרופא מסתכל על שני דברים : האם העצם של גשר האף מתפתחת כראוי (אם לא - זה סימן חשוד), ומודד את עובי הרווח בין שכבות העור בעורף העובר (זו השקיפות). תוצאה של עד 3 מ"מ נחשבת תקינה, אבל מעל 2 מ"מ זה כבר מצדיק בדיקות קפדניות יותר בהמשך. (סתם משהו : אם תחשבי מה גודל העובר כולו, ועד כה הכל קטנטן ודקיק ועדין, מגיעים בבדיקה הזו לרמה פנטסטית !!! אבל זה גם עלול לגרום לאי-דיוקים, כי המדידה נעשית ידנית.) בעיני זו בדיקה מדהימה, כי צריך לראות את העובר פעם מצד הפנים ופעם מצד העורף, ובגלל שלוקח זמן לתפוס את הזויות הנכונות - את נהנית מהצגה ארוכה (אצלי היו 20 דקות כאלה) של העובר רוקד ומשתולל, ופתאום הוא נהייה ממשי - עוד לפני שמרגישים את התנועות ! שיהיה בהצלחה, ותהני גם מהבדיקה !!!
באיזה שבוע בדיוק עושים שקיפות עורפית?