מתן אנטיביוטיקה לחיידקים בשתן
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
דר' שלום רב, בתרבית שתן שביצעתי מספר פעמים נמצאה "צמיחה מעורבת של חיידקים", לאחר ביצוע חוזר של הבדיקה נתן לי הרופא המטפל אנטיביוטיקה בשם : Zinnat 250mg למשך 5 ימים פעמיים ביום. שאלותי: האם האנטיביוטיקה מותרת לאורך כל שלבי ההריון ( אני בשבוע 12)? האם האנטיביוטיקה הספציפית אינה חזקה מידי? האם יכולה להיות לה השפעה כלשהי, אפילו מינורית על העובר? האם אי טיפול בצמיחת החיידקים יכולה לגרום נזק? בקיצור: כיצד לנהוג?
מירי שלום , אל חשש זה לא יגרום שום נזק ותשמרי שחומך לא יעלה מדי במהלך ההריון כי זה יותר מסוכן מהאנטיביוטיקה . בהריון הראשון שלי אושפזתי עם דלקת בדרכי השתן עם חום גבוה זה היה בחודש חמישי , טופלתי באנטיביוטיקה וההריון עבר בשלום וללא נזק . זינט זו אנטיביוטיקה מקובלת לנשים הרות , ובהריון הנוכחי רשמו לי אותה על דלקת גרון חריפה . קצת אמון ברופאים , אם יש לך רופא משפחה טוב שמסתכל על תמונת מצבך הכללית ולא מטפל נקודתית בסימפטומים והוא אחראי וערני , הכל יהיה בסדר . בהצלחה בהמשך , והכי חשוב שתנסי להשאר שקטה ונינוחה ככל שאת יכולה , זה נראה לי הכי משמעותי לעובר שנספק סביבה מה שיותר בטוחה יציבה ולא מתוחה (כמובן במגבלות החיים שלנו ) .