חלבון עוברי - טעות ?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, לפני כשובעים בצעתי בדיקת חלבון עוברי בשבוע 16+7 שאלתי היא האם היה לכתוב 16+7 או 17, כיצד מחשבים זאת כאשר מציינים 17 שבועות , האם מדובר בשבוע 17 מלא ? ואם כן האם יכולה להיות טעות בתוצאותת הבדיקה כתוצאה מהרישום המוטעה שלי ? תודה
16+7 הכוונה ל-16 שבועות מלאים ועוד 7 ימים. למעשה 17+0 זה הכתיב המקובל יותר. כשאת בשבוע 16+2, את נמצאת בשבוע ה-17 להריון (כמו שתינוק בן 5 חודשים נמצא בשנה הראשונה לחייו). כך מי שבשבוע 39+3 נמצאת בשבוע ה-40 להריון, ובסוף השבוע ה-40 (39+7) מסתיימים 40 השבועות הסטנדרטיים של ההריון ומגיע תאריך הלידה המשוער. ואשר לחלבון עוברי - לגבי זה אני לא יודעת, מצטערת...
היי חן! מיכל צודקת. ובנוסף, אין בעיה . 17 שבועות בדיוק זה בסדר גמור. התוצאות לא יהיו שגויות. בהצלחה! רינת
מיכל, גם אני שמעתי על ספירת שבועות זו, אבל הרופא שלי (שהוא פרופסור) ורופא נוסף (גם כן פרופסור) חולקים עליה, וכנראה שהם צודקים (לא סתם פרופסורים). לטענתם, הספירה היא, ברגע שמסתיימים 17 שבועות, לדוגמא, מתחיל שבוע 17, כמו הגיל שלנו. בכל אופן, לדעתי רושמים תאריך וסת אחרון ומשם קל לחשב במדויק. אורלי.