שאלה לד"ר !!
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לד"ר שלום ... אני בשבוע 10 ורציתי לדעת האם מומלץ לעשות בד' שקיפות עורפית או שאפשר לוותר על בד' זו ??? באיזה שבוע עורכים בד' זו ? תודה על התייחסותך .
שקיפות עורפית, בשילוב בדיקת דם מיוחדת, בודקת בעיקר את הסיכון לתסמונת דאון. אם את מתכוונת לבצע במילא בדיקת סיסי שילייה או מי שפיר - הבדיקה מיותרת, וכך גם אם אינך שוקלת הפסקת הריון אפילו אם תתגלה , חס וחלילה, תסמונת דאון. הבדיקה, שאין בה כל סיכון, מומלצת מאד אם את מעוניינת לבדוק מוקדם ככל האפשר את התסמונת, ובמקרה של תוצאה לא טובה - יש לך עוד זמן לבדיקות פולשניות או להכנה נפשית ללידת עובר פגוע. אני ממליצה בחום על הבדיקה - מלבד המחיר, אין בה סיכון להריון והיא יכולה להרגיע ולחסוך דאגות ובדיקות מסוכנות יותר, כמו מי שפיר בהמשך. בכל מקרה - אני מאחלת לך הריון תקין, עובר בריא ולידה קלה !!!