פירות ים ודגים טריים (בסושי וכיוב')
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני באמצע השבוע ה- 9 הריון ראשון. שמעתי שמועות אשר מורות לא לאכול פירות ים, הכוונה לא על פירות ים טריים אלא דווקא מטוגנים או מבושילים. כמו כן שמעתי כי לא רצוי לאכול דגים טריים (בסושי וכיוב'). האם הדבר נכון או שמא אלו אמונות טפלות??? תודה.
אסור לנשים בהריון!
הסיבה לאיסור על אכילת פירות ים או דגים בהריון נובעת מהעובדה שמאכלים אלו בדר"כ נאכלים ללא בישול ("נעים" תרתי משמע) ולכן חשודים כמכילים מזהמים וטפילים העלולים לגרום למחלות כגון טוקסופלזמוזיס עם משמעות טרטוגנית (קשורים בגרימת מומים בילוד). במידה ומדובר במאכל שבושל כראוי איין מניעה לאכול אותו, גם בהריון.