בדיקת טיי זקס
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רציתי לדעת מדוע יש חשיבות לכך שהאשה הנבדקת לטיי זקס לוקחת גלולות או בהריון. ביחוד לאור העובדה שאין לכך משמעות בבדיקות גנטיות אחרות. הרי בכל מקרה מדובר על בדיקה של הגנים, שלכאורה מצב הורמונלי לא אמור להשפיע עליה.
מיכל, מי אמר לך שזה כך? רופא הנשים שלי שלח אותי לבדיקה לאחר שהפסקתי גלולות ולפני שהייתי בהריון דנה
אכן, אם היית בהריון, בן זוגך היה נדרש לעשות את הבדיקה לטיי זקס במקומך. על טופס הבדיקה והמדבקה של מבחנת הדם הודגש שאני לוקחת גלולות. בנוסף, לצורך הבדיקה קיבלתי שלש מבחנות לעומת נשים שלא לוקחות גלולות- שקיבלו רק מבחנה אחת. מכל האמור לעיל הסקתי שיש איזושהי השפעה של המצב ההורמונלי של הנבדקת על הבדיקה עצמה ואולי אף על תוצאותיה. למרות שזה נראה לי מוזר, מכיוון שמדובר בבדיקה גנטית.