טעות דפוס?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב לך קראתי בספר מקצועי שבחבל הטבור ישנם שלשה כלי דם. שני עורקים המובלים דם ורידי, ווריד אחד המוביל דם עורקי. האם זו שגיאה בדפוס? (אני יודע שאבי העורקים לדוגמא מעביר דם עורקי (עשיר בחמצן) ולהפך בורידים הנבובים(עשירים בco2 ) מדוע המנגנון הפוך במקרה הזה (חבל הטבור) בהנחה שאין זאת שגיאה?
אני לא רופאה , אבל גם בגוף שלנו יש עורק שמעביר דם ורידי ווריד שמעביר דם עורקי - במחזור הדם הקטן. כלי הדם שיוצא מהלב לריאות נקרא עורק הריאה, אבל הוא מכיל דם וורידי (מכיל co2) - לאחר שהדם "נוקה" בריאות הוא חוזר ללב בכלי דם שנקראים וורידי הריאות, למרות שהדם שם בעצם נקי ומכיל חמצן. פשוט נקבע שמה שיוצא מהלב אלה ורידים ומה שנכנס אלו עורקים. כנ"ל בוודאי במקרה של כלי הדם בתבור - אני משערת.