נזק?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
יש לי תינוק (שובב מאוד) בן שנה וחצי וכעת אני בהריון - שבוע 12. התינוק שלי איתי כל היום, ומן הסתם - משתולל, קופץ עלי ולפעמים, למרות שאני מנסה למנוע ממנו - הוא קופץ ופוגע בבטני. אני ממש מודאגת ורציתי לדעת האם זה נזק ודאי לתינוק בבטן ואיך אני אמורה לדעת, אם כן? אני מנסה לעשות כל שביכולתי לשלוט עליו - אך לא תמיד זה יוצא לי.
הי מירית - כמובן שהכי בריא - לא לפגוע בבטן כלל, אך יש לזכור שהעובר (שעודנו קטן יחסית) עטוף בשק מגן מלא מים, והשק הזה (רחם) נמצא בתוך סביבה רכה יחסית אצלך בבטן, מאחורי עוד שכבת שרירים ועור שלך. בקיצור - אם אלו לא מכות אגרוף/בעיטות חזקות ומכוונות היטב למרכז הרחם -סביר שלא נגרם נזק. כדאי מאוד להשתדל עד כמה שניתן להימנע ממצבי כאלו, כי ככל שהעובר יגדל - יהיו סביבו "שכבות מי שפיר" מעטות יותר, וגם הסבירות לפגוע ישר בעובר ולא באזור מי-שפיר תגדל. המשך הריון קל ונטול דאגות