מומים בעובר עקב ריבוי בדיקות אולטרסאונד?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 7. החל מהשבוע הרביעי עקב דימומים וכאבים הספקתי לעשות כבר 6 בדיקות אולטרסאונד. שמעתי כי אולטרסאונד בשלבים כ"כ מוקדמים (כאמור משבוע 4) אינו מוסיף בריאות לעובר. האם נכונה השמועה כי ריבוי בדיקות אולטרסאונד עלולות לגרום למומים? האם הרופאים לא היו צריכים ליידע אותי על כך?
הי איה בריאות ה-US אינו מוסיף, אבל גם אינו בהכרח גורע. טרם נמצא כל קשר בין בדיקות US לפגיעה בעובר וכיום - התדרים בהם משתמשים בבדיקה מאוד מכוונים ומדויקים. ובכל מקרה - לא היו שולחים אותך ל-6! US בשלושה שבועות אם זה לא היה הכרחי. בהצלחה בהמשך ההריון.
גם לי בעבר היו הרבה בדיקות אולטרסאונד בהריון (ההריון שלי תמיד בסיכון גבוהה) - ע"פ כל הידוע לי אין קשר בין אולטרסאונד לפגמים עובר......