חומצה פולית
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב עד כמה חשוב שאקח חומצה פולית שלושה חודשים טרם כניסה להריון אם ילדי לא סובלים (טפו טפו טפו..)מן הבעיות שהחומצה הפולית אמורה לחסן מפניהם. האם זה רק בגדר "לא יואיל לא יזיק" או שזה לא קשור להיסטוריה המשפחתית? ומה המינון המומלץ ליום? מדוע יש לקחת זאת משך כל ההריון אם זה מגן מפני תופעות לא רצויות אצל העובר שעלולות להתפתח רק בשלב מוקדם ביותר ההריון? אודה אם תענה לשאלותי.
הי יעל מומלץ אבל לא יהרג ובל יעבור. בטח שמת לב שהריונות לא מתוכננים יכולים להסתיים עם ילד בריא לגמרי, למרות שהאמא לא לקחה מעולם כדורי חומצה פולית. כיום המינון המומלץ הינו 400 מק"ג ליום, ורצוי לבלוע בזמן ארוחה. מצאו קשר בין נטילת חומצה פולית וירידה במומים הקשורים למערכת העצבים. אלו לא כדורים יקרים (כ-40 שקלים ל-250 כדורים) ואם אפשר, אז למה לא לקחת? זה גם בריא לאמא, שיהיו לה מאגרי חומצה פולית.