דיקור מי שפיר
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם בבדיקת מי שפיר ניתן לגלות את תסמונת ה - X השביר? ואם כן, האם ניתן לבקש מהרופא שביצע את הבדיקה או מהמעבדה בדיקת תסמונת זו? תודה
אם אפשר לששאול- למה להמתין עד לבדיקת מי שפיר- איקס שביר זו בדיקה שצריך לבצע לפני או בשלבי הריון ראשונים ממש.
ברצוני קודם כל להתיחס לתשובה של 5 , ולתקן שמה שניתן לדעת לפני ההריון או בתחילתו על ידי בדיקת דם זה האם האמא נשאית של ה X השביר וגם זה רק בברור של תשעים וכמה אחוזים מכיוון שישנן מוטציות נדירות שלא בודקים. במי שפיר ניתן בפרוש כן לבדוק את הימצאות או אי המצאות ילד הסובל מ X שביר בוודאות של 100 % מה שאני לא יודעת זה האם זה נבדק אוטומטית כמו תסמונת דאון או שצריך לבקש שיבדק.
תשובה נכונה. לא מבצעים בדיקור מי שפיר בדיקה ל- X שביר באופן אוטומטי, יש לבקש זאת באופן מיוחד.