קליינפלטר-דחוף
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
רציתי לדעת מה הסבירות (באחוזים) לילד עם בעיות פיגור או בעיות גנטיות בהריון של הפריית ביצית עם זרע של גבר בעל תסמונת קלייפלטר? והאם יש הבדל בין בנים לבנות. אשמח לקלבל תגובה במהירות האפשרית בתודה.
קליינפנטר זה XYY נכון? זה אומר שחצי מהזרעים יהיו X או Y כלומר, נורמליים, וחצי יהיו YY או XY. זרעים שהם YY - לרב מתים או לא פוריים (אם אני זוכרת נכון) וזרעים שהם XY "יעבירו" לצאצא את תסמונת קליינפנטר. אם התסמונת היא XXY אז האפשרויות של המטען הגנטי על הזרעים הן X או Y הנורמליים ובנוסף XY ו-XX, שיגרמו לצאצא להיות XXY (כמו האבא) או XXX, שזה (שוב, אם אני זוכרת נכון) גלול לגרום לפיגור. סליחה שהתשובה מלאה בסימני שאלה. מקווה שהרעיון ברור.