חומצה פולית אחרי גרידה?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
עברתי גרידה לפני 3+ שבועות ,כחודשיים לפני ההריון לקחתי חומצה פולית וגם בזמן ההריון. מאז הפסקת ההריון הפסקתי לקחת . האם יש להתחיל לקחת שוב באם רוצים הריון בקרוב? תודה
אני באותו מצב כמו שלך רק שלושה חושים אחרי גרידה. הגניקולוג שלי העלה לי את המינון של החומצה הפולית (יש מינון גבוהה ונמוך), כך שאם היו מומים שקשורים לחוסר בחומצה פולית (סיכוי לא גדול) אז המינון הגבוהה הפעם יעזור.
מומלץ לקחת חומצה פולית במינון של 500 מק"ג כל תקופת הפוריות. השפעתה גדלה ככל שהיא נלקחת לפני ההריון. בשבועות הראשונים להריון העובר מפתח את מערכת העצבים ולכן החומצה הפולית הכרחית. לעיתים בשבועות אלו את עדיין אינך יודעת כי את הרה ולכן הכרחי כי תקחי חומצה פולית.