הנקה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם בזמן ההנקה אפשר להיכנס להריון?
בקיצור נמרץ = כן! נא הזהרי עם אמצעים אחרים.
לפי כל המחקרים אם מדובר בהנקה מלאה לחלוטין - אם התינוק אינו מקבל בכלל לא בקבוק ולא מוצץ, וכל יצר המציצה שלו מסופק ע"י הנקה (או לפחות מציצת השד) אם התינוק הוא עד גיל 6 חודשים ואם האם עדיין לא קיבלה מחזור אזי ההנקה מגינה בפני הריון ברמת בטיחות של כ-98% (דומה למדי לרמת הבטיחות של גלולות). אבל אם אחד מהתנאים הנ"ל אינו מתקיים - כלומר אם מציגים לתינוק מדי פעם מוצץ או בקבוק (גם אם זה לעיתים רחוקות מאוד) או אם הוא כבר מתקרב לגיל 6 חודשים ומתחיל לישון בלילה ולפספס הנקות, אזי רמת ההגנה בפני הריון יורדת בצורה דרבטית. מומלץ להשתמש באמצעי מניעה נוספים (יש גם גלולות שבד"כ אינן משפיעות על היצע החלב - פמולן). בהצלחה! נטלי