עובר ושיליה
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שאלה: האם השיליה עוטפת את העובר? ואם לא, איך בדיוק היא מחוברת אליו. האם יש מישהו ממנהלי הפורום שיכול לתת לי אינפורמציה מה זה שק הריון, איפה העובר ואיפה השיליה בתוך אלו. תודה, ורדית
בהריון של עובר יחיד השיליה היא למעשה מה שמוגדר בתחילת ההריון כ"שק הריון". אצל תאומים עשויים להיות שני שקי הריון בתוך שיליה אחת ככל הידוע לי. העובר נמצא בתוך השיליה, המלאה גם במי שפיר, והוא למעשה צף ושוחה בתוך מי השפיר. הוא מחובר לשיליה ולאם באמצעות חבל הטבור, המחובר אליו כמובן בטבורו. השיליה מורכבת משתי שכבות. השכבה החיצונית הקרובה ומחוברת לרחם האם, והשכבה הפנימית הנוגעת במי השפיר ואליה מתחבר גם חבל הטבור. מקווה שעזרתי לך לעשות סדר... נטלי