המטומה לאחר ניתוח קיסרי
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ילדתי לפני שבוע ימים בניתוח קיסרי, לאחר 5 ימים הרגשתי כאבי בטןעזים ביותר, חזרתי לביה"ח ולאחר בדיקת אולטרא סאונד נאמר לי כי יש לי המטומה בין ברחם חבין שלפוחית השתן, מז זה אומר? מתי יפסיקו הכאבים? ומדוע אני מקבלת שלישית אנטיביטיקה?.מצפה לתשובה מהירה ומוסברת. תודה
אני מקווה שהתשובה מספיק מהירה ומוסברת: במהלך הניתוח הקיסרי מפרידים את שלפוחית השתן מהרחם. לעיתים לאחר הניתוח מצטבר דם באותו איזור ונוצרת במקום המטומה(שטף דם). לרוב ההמטומה נספגת ספונטנית תוך שבוע עד 10 ימים. סיבות למתן אנטיביוטיקה: 1) דלקת בדרכי השתן 2) זיהום בצלקת הניתוחית 3) חום לאחר לידה ללא סיבה ברורה שאיננו נסוג ספונטנית 4) המטומה גדולה אשר מקווים שתספג ספונטנית ולא מעונינים לאפשר היווצרות זיהום בהמטומה.