אפידורל או משכך כאבים אחר?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בלידה הקודמת השתמשתי באפידורל כמשכך כאבים אך הוא גרם להאטה ולהחלשה של הצירים עד שנותקתי ממנו וקבלתי זרוז. האם כדאי להשתמש שוב באפידורל או שהתופעה תחזור על עצמה? האם תוכל/י להמליץ לי על משככים אחרים.
הי ל.ב, זה שהאפידורל הופסק בלידה הראשונה לא אומר שזה יקרה גם עכשיו, כל לידה שונה מהשניה. לגבי שיכוך כאבים יש כמה שיטות והן: 1. שימוש ב- N2O- זהו גז הצחוק. הגז עצמו מהול בחמצן כך שאינו מזיק לאישה או לעובר אך השפעתו העיקרית היא שהוא מטשטש ואפילו "ממסטל" קצת את האישה. היולדת נושמת אותו ע"י מסיכה , בזמן הצירים. 2. זריקת פטידין+ פנרגן- חומר ממשפחת הנרוטיקה(סמים) כמו:מורפין. ניתן בזריקה לעירוי או לשריר- גורם לטשטוש האישה ומקל על הכאבים. חסרונו העיקרי שאפשר לתת אותו רק כל 4 שעות ולא סמוך מדי ללידה. זריקה זו משפיעה על העובר והוא עלול לישון. 3.אפידורל- כמו שאת כבר יודעת... 4. שיטות אלטרנטיביות- רייקי, מסג', רפלקסולוגיה וכו'- לא נעשה בכל חדר לידה. בהצלחה!