בדיקות לתסמונת דאון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 27 בשבוע 13. עשיתי בדיקת שקיפות עורפית ויצא תקין. אני מתכוונת לעשות גם בדיקת חלבון עוברי, אינהיבין, וסקירה מורחבת. השאלה שלי, האם אפשר לוותר על בדיקת pappa free beta או שבלעדיה לא שווה בדיקת השקיפות העורפית ? האם בדיקה זו כ"כ חיונית ? תודה.
בדיקת השקיפות נותנת תוצאה המדוייקת בששים אחוז בלבד. אם את עושה את שתי בדיקות הנלוות הן מעלות את רגישות הבדיקה לכשמונים וחמישה אחוזים. לכן, השיקול הוא שלך. לכאורה, שקיפות עורפית בלי בדיקות הדם זה סתם לבזבז כסף על בדיקה שנותנת לך תוצאות עם סיכונים של 50%-50% כמעט, וזה די מיותר, לא?? אם כבר עשית את השקיפות, עשי גם את בדיקות הדם. זו דעתי.
בדיקת השקיפות (ללא בדיקת דם) יחד עם התבחין המרובע (כולל אינהיבין) נותנים 80% של ניבוי, תוספת של בדיקת הסקר לטרימסטר ראשון מעלה את האחוזים ל- 90. לשיקולך...
אני חושבת שכן... שזו בדיקה חיונית לשקלול הסופי אבל אולי לא הבנתי נכון....
הנושא נידון בהרחבה פעמים רבות, סה"כ המידע שקבלת נכון .