לידה ראשונה - תאומים. האם מחייב קיסרי?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם נכון כי בהריון תאומים (זהו ההריון ראשון שלי) מחליטים מן ההתחלה על ניתוח קיסרי אלקטיבי (מתוזמן)? מה היתרונות של קיסרי ע"פ טבעי בלידה כזו? האם כדאי בכלל לטרוח ולהרשם לקורס הכנה ללידה ?
הריון תאומים איננו חייב להסתיים בניתוח קיסרי ! הגישה המקובלת היום בלידה של עובר יחיד שאיננו במצג ראש הינה לסיים את ההריון בניתוח קיסרי, אותו כלל מופעל בלידת תאומים כאשר העובר הראשון איננו במצג ראש . במקרים בהם העובר הראש במצג ראש והעובר השני איננו במצג ראש ניתן לסיים את ההריון בלידה נרתיקית,רגילה. אולם, במקרים בהם העובר הראשון במצג ראש והעובר השני איננו ראש אך העובר השני גדול באופן משמעותי מהעובר הראשון קיימת נטיה לסיים את ההריון בניתוח קיסרי . לאור כל זאת נשאלת השאלה הבסיסית, מה מצג העוברים שלך ?