בדיקות שקיפות עורפית וחלבון עוברי
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
אני נשאית המופיליה ולכן עלי לעבור בשבוע 11 בדיקת סיסי שיליה. האם כדאי לעבור גם בדיקת שקיפות עורפית וחלבון עוברי בשלב מתקדם יותר?
בדיקת סיסי שליה מדוייקת יותר מחלבון עוברי ושקיפות יחד. בדיקת שקיפות לא תתן לך תשובה לגבי המופיליה, רק סיסי שיליה שבו נבדקים הכרומוזומים של העובר.
סיסי שליה מאתרת את המומים הכרומוזומלים, ולכן אין צורך בשקיפות שבאה לחזות סיכוי לדאון. לחלבון עוברי יש ערך גם בפני עצמו - אם יוצאת תוצאה גרועה למרות שמי שפיר (או סיסי שליה) יוצא תקין - זה עדין נחשב להריון בסיכון - נדמה לי שיש יותר סיכוי שהשיליה תפסיק לתפקד מתישהו.