לב בצד ימין?- דחוף!!!
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
חברה שלי היתה היום בבדיקה של סקירת איברים (דר' בורנשטיין) חיפה. לאחר בדיקה הובחן כי אצל העובר הלב והקיבה הם תמונת ראי הפוכה אך בכיוון הלא נכון: משמע הלב בצד ימין!!! כרגע הם אמורים להחליט האים להמשיך בהריון או להפיל האים שמעת על תופעה כזו? האים אפשר לחיות כך?מה הסיכונים? והכי חשוב הם מחפשים בדחיפות רופא מומחה בארץ שאולי ערך מחקר או טיפל באנשים עם בעיה דומה.אשמח אם תוכל לסייע לנו במהירות האפשרית תודה מראש.
מדובר בתופעה הנקראת "דקסטרוקרדיה " . Dextrocardia או situs inversus במידה ומדובר רק בהחלפת מקום של הלב והקיבה עם תפקוד לבבי תקין- איין בעיה. אולם עם רק הלב משנה את מקומו זה נקרא isolated dextrocardia ואז קיים סיכוי למומים נוספים. ראו תמונות ב- http://www.liv.ac.uk/~trh/heartdisease/dextrocardia.htm הרי כתובת של צ'ט בנושא http://communities.msn.com/DextrocardiawithSitusInversus