דופק מהיר ובלוטת התריס
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 16 כיוון שהיתלוננתי על דופק מהיר הרופאה שלחה אותי לעשות בדיקת דם לתיפקוד בלוטת התריס רק תוצאה אחת היתה לא בטווח: TSH-0.310 קצת נמוך מהטווח מה זה אומר? בלוטת התריס בד"רכ גורמת להשמנה לא? ודווקא מתחילת ההריות רזיתי 8 ק"ג תודה מראש
ההורמון השליתי הגבוה בתחילת ההריון HCG דומה במבנהו להורמון TSH , כתוצאה מכך הגוף "נוטה להתבלבל" ובהשפעת ההריון קיימות תופעות של תריסיות יתר ( ה- HCG נקשר לקולטנים של TSH וגורם לפעילות יתר של בלוטת התריס ושחרור של T3 ו- T4 ). כמשוב של ההעליה ב- HCG קימת ירידה בערכי TSH . לכן............ בהריון תתכן ירידה קלה בערכי TSH , וזה בגדר הנורמה.
תודה רבה!