עד איזה שבוע בהריון עושים אולטרסאונד וגינלי ?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע 7-8 ומצפה לביקור אצל הרופא , האם גם הפעם יהיה אולטרסאונד וגינלי ? תודה לכן.
כנראה שכן®
אולטרסאונד וגינלי מתבצע בד"כ עד השבוע ה-16 מזל טוב!
הרופא שלי בפגישה הראשונה קודם כל הסתכל דרך הבטן, וכשהוא לא ראה דופק הוא ביקש בנימוס לעשות וגינלי. בפגישות הבאות הוא עשה רק דרך הבטן כי ראו מספיק טוב.
חשוב לדעת מה מטרת הבדיקה, הרי איין לרופא המבצע את הבדיקה כל רצון להרע לנבדקת, כל מטרתו לבצע את הבדיקה בצורה הטובה ביותר. במידה ומדובר באישור הריון בשבוע צעיר משבוע 7 קיים קושי טכני בהדגמת העובר בגישה ביטנית ,לא כל שכן דופק עוברי. לעיתים קרובות בעת בדיקת שקיפות עורפית ,בשבוע 14 , העובר שוכב באופן שלא ניתן לבצע את הבדיקה בגישה ביטנית לכן מבקשים מהאישה לבצע את הבדיקה בגישה נרתיקית. במידה ומעונינים בבדיקת אורך צוואר הרחם או במידה ומתלבטים לגבי מיקום השליה (שליית פתח מלאה או חלקית) מבצעים בדיקת אולטרסאונד נרתיקית בכל שלב בהריון ואפילו בלידה. מסקנה- צורת הבדיקה נגזרת ממטרת הבדיקה ומהתנאים בעת ביצוע הבדיקה