שלום ד"ר גדעוני - שאלה בנושא דימום בטרימסטר ראשון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני נמצאת בשבוע 9 להריוני. בשבוע 8 ביצעתי אולטרסאונד וגינלי ונצפה בו עובר ברחם עם דופק CRL-1.3 cm. מספר שעות לאחר מכן החל דימום וגינלי לא קשה במיוחד ללא כאבי בטן או התכווצויות. קיבלתי כדורי פרוגסטרון למשך שבועים (אוטרוגסטן) והוראה לנוח ולבצע אולקטרה סאונד חוזר לאחר שבוע. באולטרה סאונד החוזר (שבוע 8 ו5 ימים) נצפה עובר עם דופק CRL-2 cm והמטומה סב כוריאלית בגודל 2.5 ס"מ. שאלתי היא: א. מהו הסיכון להפלה בהתחשב בעובדה שהעובר גדל ויש לו דופק ? האם כפי שאני חושבת ההמטומה תיספג ולא תהיה לכך השפעה על העובר? ב. האם יש חשיבות לצורת המתן של הפרוגסטרון (PO או וגינלית)? תודה רבה על תשובתך. טל
אם נצפה דופק, העובר גדל ואין לך כאבים והתכווצויות, עליך להירגע- דימום אינו מעיד על הפלה בהכרח, יש נשים רבות המדממות בשליש הראשון ויש כאילו שיש להן דימומים במשך כל ההריון. קרוב לוודאי שרופאך המליץ לך להיות ב"מעקב צמוד" איתו אבל כל עוד את מרגישה בסר ואין כאבים אל תדאגי.