עליה במשקל
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שאלתי, כמה אמורים לעלות במשקל בשלושת החודשים הראשונים וכן בחודשים המאוחרים. תודה
מתוך הספר "המדריך הישראלי להריון ולידה" של עמוס בר: עליה של 12 ק"ג נחשבת כיום לעליה ממוצעת, וכמוה נחשב נורמלי כל מה שנמצא בטווח של 5-15 ק"ג. הקצב הממוצע של עליה במשקל במהלך ההריון הוא 1-2 ק"ג בשליש הראשון, ולאחר מכן עליה של כ- 300 גר' בשבוע. יש המחלקים את העליה כולה לשניים: 6 ק"ג בששת החודשים הראשונים, ועוד 6 ק"ג בשלושת החודשים האחרונים (בחודש האחרון מוסיף העובר עצמו כמעט קילוגרם שלם).אחרים מניחיםשעד השבוע ה-20 תעלה האישהבממוצע 4-5 ק"ג. יש לקחת בחשבון גם גובה ומבנה גוף, וחשוב לקחת בחשבון שבתחילת ההריון תתכן ירידה במשקל עקב הבחילות ההקאות והעייפות והיא יכולה להסתכם עד 5 ק"ג. עצתי, אל תקדישי לזה יותר מדי מחשבה, המשיכי בחייך הרגילים רק הקפידי בתזונה מזינה ובריאה, כי העובר עשוי מהחומרים שאת מכניסה לגופך. הריון מהנה! נירה
יופי של תשובה !