התקן תוך רחמי והריון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם אפשרי להרות למרות קיומו של התקן תוך רחמי?
אפשר, אם כי הסבירות מאוד נמוכה. נדמה לי שרמת ההגנה של התקן בפני הריון הינה כ-97%. אם הרית למרות נוכחות ההתקן, ואת רוצה לשמור על ההריון, ניתן בד"כ להוציא את ההתקן בשלב מוקדם של ההריון, כדי להוריד ככל האפשר את הסיכון להפלה (שהוא מוגבר, בשל עובדת ההתעברות בנוכחות ההתקן).
התשובה נכונה חלקית. רמת הביטחון של התקן תוך רחמי מושפעת מסוג ההתקן ומפרמטרים נוספים(בהנחה שההתקן נמצא במקומו). באופן כללי רמת הבטחון הינה גבוהה מ- 97% אך, במידה ואכן נכנסים להריון תוך כדי שימוש בהתקן קיים סיכוי גדול שמדובר בהריון חוץ רחמי. במידה ומדובר בהריון תוך רחמי בנוכחות התקן ההמלצה הינה להוציא את ההתקן מיד בגילוי ההריון ללא קשר לרצון או לאי הרצון לשמור על ההריון.