g6pd?
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
מכיוון שאני אשכנזי ואשתי תימניה נאמר לה שיש צורך בבדיקת G6PD לפני ההריון. למה מיועדת בדיקה זו והאם היא חובה?
הי אלי, ה G6PD הוא אינזים בגוף שקשור לייצור כדוריות דם אדומות. כשיש חסר באינזים זה יש הרס כדוריות דם אדומות ויש אנמיה.תופעה זו היא פגם גנטי בכרומוזום X ולכן גברים חולים במחלה זו ונשים הן נשאיות בלבד.חשוב לדעת אם ישנה בעיה כזו משום שחשיפה לחומרים מחמצנים כמו תרופות שמכילות סולפה ומאכלים כמו פול ודומיו יגרמו לאנמיה. הבעיה שכיחה יותר בקרב יוצאי צפון אפריקה.
עכשיו השאלה שלי היא זו: המחלה לא התגלתה בבדיקות אצלי מעולם. האם אני צריך לעשות את הבדיקה הזו כעת לפני שאשתי נכנסת להריון?