שאלה לד"ר גדעוני (אפילפסיה)
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר גדעוני שלום, הנני בחורה בת 25 הנוטלת תרופות אנטי אפילפטיות (למיכטל, דפלפט וטגרטול). כעת אני מתכננת היריון ומשכך מעוניינת לדעת האם התרופה מזיקה יותר לעובר מאשר התקף במהלך היריון ללא נטילת התרופות? המחלה הופיעה אצלי כתוצאה מנפילה וההתקפים הינם בהפרשים של שנים. כמו כן אבקש, אם ידוע לך, המלצה על רופא בתחום הנוירולוגיה (אני מאזור חיפה). תודה.
הי א.ב, לפני תכנון הריון יש לוודא שאת מאוזנת תרופתית.המומלץ הוא להתייעץ עם נוירולוג. בעיקרון, במהלך ההריון נהוג לעבור לתרופה אחת במינון הנמוך ביותר.התרופה העיקרית שאינה מומלצת בהריון עד השבוע ה- 12 היא פניטואין או הידנטואין-משום שיש בתרופה זו מרכיב שנקרא:חומצה ולפורית ובמחקרים נמצא שזה גורם למומים עובריים עד שבוע 12. בהצלחה!