tay sacks
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לך. ברצוני לדעת פרטים על המחלה התורשתית הזו איך מטפלים, ומה אילן היוחסין לגבי ההמשך. הכוונה לילדים בעתיד. במידה ולבעל יש את הגן הנושא ולאישה אין איך סדר הדברים בנושא אשמח שתענה לשאלתי הכללית.
למיטב ידיעתי והבנתי רק אם שני בני הזוג נושאים את הגן יש חשש שהעובר יוולד חולה. במידה ורק אתה נושא את הגן - אין מה לדאוג. בעיקרון טיי-זקס זו מחלה גנטית קשה שמופיעה אצל יהודים ממוצא אשכנזי - וגורמת לבעיות קשות (פיגור וכו') לתינוק. כיום נדיר שנולדים תינוקות עם המחלה משום שיש בדיקת דם פשוטה שמגלה אם ההורים נשאים או לא. (ד"א גם אם שני ההורים נשאים הסיכוי הוא 1:4 שהתינוק יחלה). במקרה שלך לא הייתי דואגת.
אני חושבת ששני ההורים צריכים להיות נשאים כדי שזה יעבור גם לילד, לא???