גלולות לפני הריון
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, קוראים לי קארין והשאלה שלי היא : האם חייב לתת לגוף זמן להתנקות מהפסקת הגלולות עד לכניסה להריון? אם כן, כמה זמן צריך לתת לגוף להתנקות לפני ההריון? האם יש סיכון לעובר אם לא יינתן לגוף מספיק זמן להתנקות מהגלולות? תודה מראש
הרופאים ממליצים על לפחות מחזור אחד ללא גלולות לפני כניסה להריון, והסיבה היא לא "התנקות מהגלולות" אלא ייצוב המחזור הטבעי של הגוף. למעשה אין סכנה בגלולות, וגם אם את נכנסת להריון בעת שימוש בגלולות אין סכנה להריון וימליצו לך להמשיך אותו כרגיל.
רוב הרופאים היום אינם ממליצים אפילו על חודש הפסקה. למרות שלאחר הפסקת הגלולות בד"כ יש שיבושים בביוץ ובמחזור, כיום עם מכשיר האולטרסאונד אפשר למדוד את העובר בשבועות המוקדמים של ההריון ולקבוע לפי גודל העובר את גיל ההריון (כלומר, מתי היה הביוץ בפועל). אין שום בעייה
התשובות בעיקרן נכונות, איין צורך ב"תקופת צינון"