שחלות פוליציסטיות
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
שלום, שמעתי רבות את המונח "שחלות פוליציסטיות". מה משמעות התופעה? כיצד מאבחנים אותה? תודה
הי מיכל, תסמונת השחלות הפוליציסטיות - PCO הנה מתבטאת בכך שלאישה יש מבנה חריג של שחלות. הדבר מתבטא בשיבושים או בהעדר וסת, שיעור בגוף האישה וכו'. ניתן לאבחן ע"י פרופיל הורמונלי בדם וכן ע"י אולטרה סאונד שבו רואים בברור את מבנה השחלות. בד"כ נשים עם תופעה זו מתקשות להרות באופן טבעי ולכן הן מקבלות תרופות משרות ביוץ שעוזרות להן.
תודה דפנה, האם את אבחון השחלות מגלים בבדיקת אולטרסאונד רגילה?