בדיקות גנטיות-יעוץ
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בעלי ממוצא ספרדי ואני אשכנזי איזה בדיקות גנתיות מומלץ לבצע? האם קופח מכבי משתתפת במימונן? אחיו של בעלי נשא של טייזקס ועל כן נאמר להם שיתכן וגם בעלי נשא,האם כדאי מראש שאני אבצע את הבדיקה ולא הוא,כדי שלא יעבור הרבה זמן עד לקבלת התשובות? אני כבר בהריון. תודה מראש
אם יש לך "מכבי מגן" (ביטוח משלים) אז בודאי שיש השתתפות של הקופה במימון וז יעלה לכם בודאי רק כמה מאות שקלים (אשתי בכללית ושם שילמנו כ - 600 ש"ח השתתפות עצמית) ואתם תקבלו לבצע סט של 6 בדיקות גנטיות סטנדרטיות (לא לפחד, הכל נעשה ע"י בדיקת דם רגילה) שבודקים לכולם ורק אם משהו שם לא יוצא תקין אז יפנו אתכם להמשך ברור בד"כ נהוג שהבעל יעבור את בדיקת הטי-זקס והאישה את שאר הבדיקות הגנטיות אבל מכיוון שקיים סיכוי סביר שגם בעלך נשא אז כדאי שאת תעברי את בדיקת הטי-זקס והתשובה מגיעה בדואר תוך 3 שבועות (אין קשר אם את גבר או אישה) ואם את "שלילית" (לא נשאית) אז לא משנה מה בעלך כי מספיק שאחד מיכם יהיה "בריא" בנושא הזה כדי שזה לא יעבור לעובר ודבר נוסף - אם את בת 35 ומעלה אז יש לך אפשרות לעשות על חשבון המדינה בדיקת מי שפיר (שגם היא בדיקה גנטית) בהצלחה והריון קל
בדיוק בשביל שאלות כאלו קיים היעוץ הגנטי. עלייך לפנות לכל מרכז רפואי המבצע יעוץ שכזה ותקבלי תשובה מדויקת ומנומקת. קופות החולים נושאות בחלק מהתשלום,תלוי בסוג הביטוח