בדיקת מי שפיר
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
האם ממליצים לעשות בדיקת מי שפיר? מה היא בודקת? מהם הסיכויים לסיום ההריון?
הי ארז, לפי משרד הבריאות ממליצים לעשות מי שפיר לנשים מגיל 35 ומעלה- סיכוי גבוה יותר לתסמונת "דאון", וכן בהריון עם חשש למומים עובריים. הסיכון להפלה ממי שפיר הנו 1/2% - אחת למאתיים בדיקות. מי שפיר בודקת כרומוזומים של העובר,כלומר: את המטען הגנטי שלו.
כמו כן, הבדיקות מבוצעות לנשאיות מחלות גנטיות כגון - X שביר שהעובר נמצא בסיכון הבדיקה לא כ"כ מומלצת, אך ממליצים כדי לא להמשיך הריון לא רצוי, למשל עובר עם מומ