גלולות
דיון מתוך פורום הריון ולידה - תמיכה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב אבקש לשאול שאלה ש אולי תראה טפשית : אם נכנסתי להריון ואני לא יודעת מזה והמשכתי לקחת את הגלולות. אם ברגע שהפסיק את הכדורים אקבל מחזור היות וזה נוצר באופן מלאכותי. או שאם אני אכן בהריון לא אקבל מחזור לאחר הפסקת הגלולות. תודה רבה עדי
הי עדי, בעיקרון במצב של הריון לא אמורים לקבל מחזור כאשר מפסיקים את הגלולות, מכיוון שהגלולות מספקות לך את ההורמונים פרוגסטרון ואסטרוגן באופן מלאכותי. במצב הטבעי בגוף כאשר אין הריון, כשבועיים לאחר הביוץ רמות הפרוגסטרון יורדות (כתוצאה מהתנוונות הגופיף הצהוב שמייצר אותו) וכתוצאה מכך רירית הרחם מתקלפת וזהו המחזור. כאשר אנו עושות את ההפסקה בגלולות הפרוגסטרון יורד והגוף מגיב באותה צורה - מחזור עקב קילוף הרירית. כאשר יש הריון רמות הפרוגסטרון לא יורדות (הגופיף הצהוב לא מתנוון וממשיך לייצר פרוגסטרון) ולכן אין סיגנל לרירית הרחם להתקלף ואין מחזור. אבל אני מתארת לעצמי שבכל כלל יש יוצא מהכלל - ושמעתי על בנות שהיה להן מחזור גם בזמן ההריון... נראה מה הדוקטור יגיד... חג שמח!